Online marketing en Google

Vroeger wanneer een auto gefabriceerd was dan werd er nog niet geadverteerd als we dat nu doen. Toen had je een interessante auto gefabriceerd en vertelde je waar de auto uit bestond. Je vertelde over de geïnstalleerde motor, waar de stoelen mee bekleed zijn en kijken of de consument hier gestresseerd in was.

 

Dat is tegenwoordig allang niet meer. Bedrijven richten zich nu op de verlangens en wensen van de klant. Er wordt dus niet meer zo zeer over de features van de auto gesproken, maar er wordt meer aandacht besteed aan hoe de klant zich daarbij voelt en welke klant je hiermee wilt aanspreken. Een snelle auto wordt geadverteerd als een auto die alleen door de echte adrenaline verslaafde kan worden gebruikt. Alleen als je houd  van avontuur is deze auto van jou en dan wordt de klant al aangesproken zonder er iets gezegd is over de motor over bekleding van de stoelen.

 

Met de komst van het online web komen we bij de marketeer van vandaag. De marketeer die veel kennis heeft van het internet en van de kanalen waarmee hij de doelgroep moet en kan bereiken. Een grote uitdaging voor de marketeer is om het product bij de juiste klant te kunnen brengen. Niet iedereen zit te wachten op een snelle auto, hoe vind je dan de mensen die hier wel op zitten te wachten?

 

Een van de makkelijkste manieren om de juiste doelgroep te bereiken is door een toppositie Google. Google is namelijk een zoekmachine die wereldwijd door tientallen miljoenen mensen wordt gebruikt of meer. Wanneer jij bovenaan staat tussen alles resultaten van de gezochte zoekwoorden dat betekent dat je geweldige online vindbaarheid hebt op die bepaalde zoekwoorden voor een miljoenen publiek. Om deze toppositie te bemachtigen kun je adverteren om er gelijk te komen te staan, maar je kunt ook hoger komen in Google door behulp van link-building.

http://www.e-conomy.nl/

Comments are closed.