Integreer progressieve webapps in marketingcampagnes voor sociale media


beste marketingboeken 2018

Progressive Web Apps kunnen u helpen uw marketingstrategieën voor sociale media te verbeteren terwijl u uw merknaam verstandig gebruikt.

Sociale netwerken zijn het middelpunt van ieders leven geworden. Zelfs als je niet veel tijd wilt besteden aan het scrollen door de Facebook-feed, zal het erg moeilijk zijn, omdat dit proces erg verslavend en plezierig is. Ik bedoel, zelfs met al het negatieve gepraat over marketingstrategieën voor sociale media, slagen populaire platforms zoals Facebook er nog steeds in om een ​​groot publiek te bereiken.

Bedrijfsanalisten beslissen wat ze hun klanten laten zien op basis van hun aankopen en online gedrag, dus deze strategieën zijn gedeeltelijk verantwoordelijk voor het verslaafd maken aan sociale media.

Dit hoort allemaal bij het spel en als je wilt dat je bedrijf succesvol is, moet je heel goed spelen.

Dus je hebt je marketingdoelen voor sociale media bepaald en je bent ervan overtuigd dat je alle topingrediënten op je lijst hebt staan.

Ik wed dat je lijst er zo uitziet:

Vergroot uw naamsbekendheid

Verhoog de winstgevendheid van uw bedrijf

Zorg voor kwaliteitsverkopen

Bouw een loyale schare fans op

Komen de doelen u bekend voor?

Het bereiken van deze doelen hangt volledig af van hoe u werkt om ze te bereiken en het type marketingstrategie dat u gebruikt. Online marketing, mobiele campagnes, contentmarketing, digitale inhoud, gebruikmakend van de nieuwste e-commercetrends en superieure klantenservice zijn enkele van de beproefde methoden om de verkoop te verhogen.

Echter, marketeers voor sociale media worden meestal geconfronteerd met uitdagingen vanwege het verschil tussen mobiele en desktop-apparaten. Ondanks het feit dat mobiele apparaten veel meer verkeer hebben in vergelijking met desktops en andere soorten gadgets, is het merkbare verschil in mobiele communicatie ongeveer 49%. De conversieratio’s voor mobiele apparaten zijn veel lager dan voor desktops. Lage mobiele conversiepercentages worden veroorzaakt door lage mobiele snelheden, lage gebruikersfocus, ineffectieve of slechte prestaties en slechte gebruikerservaring.

Progressive Web Apps (PWA’s) kunnen al deze problemen oplossen en wonderen doen voor uw merk. Als je nog steeds niet begrijpt waar ik het over heb, laten we dan eens kijken wat progressieve webapplicaties zijn.

Integreer progressieve web-apps in uw social media-marketing

Wat zijn Progressive Web Apps?

Progressive Web Apps zijn websites die op dezelfde manier werken als mobiele apps. Progressive Web Apps zijn zo ontworpen dat gebruikers niet langer naar een app store hoeven te gaan om vervolgens software te downloaden en te installeren. Gebruikers kunnen een browser openen, het gewenste adres invoeren en ze worden effectief doorgestuurd naar een website die eruitziet en functioneert net als standaard mobiele Android- of iOS-apps.

Progressive Web Apps:

Snel: zeer responsief in termen van gebruikerservaring.

Betrouwbaar: downloadt onmiddellijk, zelfs als u geen internetverbinding heeft.

Smartly Engaging: Biedt gebruikers een meeslepende ervaring terwijl ze hun publiek goed boeien.

Twitter, Aliexpress en Forbes zijn enkele van de beroemde sites die geweldige PWA’s hebben ontwikkeld. Progressive Web Apps hebben hen geholpen de bruikbaarheid te verbeteren en een groter publiek te bereiken.

PWA’s worden vooral verwelkomd door Google en Microsoft. Waarom dan? Omdat Google meer beweging en leven op het web kan brengen en Microsoft het verschil tussen applicaties kan verkleinen. Maar de vraag is, hoe beïnvloeden progressieve web-apps precies de marketing van sociale media? Hoe kunnen socialemediamarketeers profiteren van PWA’s?

Voordelen van PWA’s in Social Media Marketing

Hier zijn enkele veelvoorkomende marketingproblemen en -oplossingen voor sociale media door het gebruik van progressieve web-apps.

Communicatie met het publiek

Als het gaat om het gebruik van social media marketing als onderdeel van een algemene strategie, willen marketeers snel positieve resultaten. Ze willen een groter publiek, meer klanten en meer verkopen.

Zo eenvoudig is het niet. Social media marketing is een strategie om je publiek te “verbinden” en “te engageren”. Het kost dus tijd om de gewenste resultaten te bereiken. Het probleem is dat het publiek beperkt is vanwege een gebrek aan apparaatcompatibiliteit, snelheid en inefficiëntie. Klanten hebben een hekel aan wachten, en om eerlijk te zijn, ze willen alles op één plek zonder tussen verschillende pagina’s te hoeven navigeren.

PWA’s bieden de mogelijkheid om uw publiek te laten groeien. Onderzoek heeft aangetoond dat klanten bij het winkelen, als ze verbindingsproblemen ervaren of het langzaam laden van de pagina, het product meestal verlaten. In situaties waarin een bepaalde mobiele applicatie niet kan werken in gebieden met een slechte netwerkdekking, werken PWA’s gemakkelijk offline en minimaliseren ze de laadtijden van pagina’s. Ze stellen gebruikers ook in staat om naadloos te navigeren van hun sociale mediakanalen naar het product of andere e-commerce transactiepagina’s.

Een progressieve web-app voor uw bedrijf is gemakkelijker te vinden op Google en toegankelijker voor een wereldwijd publiek. Het hoeft niet te worden geïnstalleerd vanuit de app store, want als gebruikers dat willen, kunnen ze de app eenvoudig vanuit hun browser installeren. PWA’s zijn compatibel met alle soorten apparaten, telefoons, tablets en zelfs desktops. Al deze voordelen komen neer op één ding: marketeers zullen zeker een groot publiek bereiken met PWA’s.

Forbes had 3 tot 12 seconden nodig om te laden en ongeveer 53% van de gebruikers verliet de site vanwege de lage snelheid. Na het gebruik van PWA zag Forbes een significante toename van 43% in hun sessies.

Verhoogde klantloyaliteit

Mensen zijn nu meer ervaren in het identificeren van marketingtactieken. Dit betekent helemaal niet dat je moet stoppen met het spelen van het spel; je hoeft alleen maar je inspanningen een beetje te verzachten. Deze aanpak zal het wat gemakkelijker maken om het vertrouwen van gebruikers te winnen en je te helpen een loyale schare fans op te bouwen.

Uw native app of social media-profiel trekt mogelijk helemaal niet het gewenste publiek aan. De reden is dat als de klant eenmaal heeft gekregen wat hij wil, er een kleine kans is dat hij terugkomt voor meer. Klanten kunnen uw website zelfs helemaal vergeten of beginnen gewoon te kopen bij concurrenten.

Om uw klanten te behouden, moet u ze iets extra’s geven. U moet de juiste strategie ontwikkelen om ze weer bij u terug te krijgen. Dit is waar progressieve webapplicaties opnieuw te hulp schieten.

PWA’s bieden een geweldige kans voor marketeers voor sociale media omdat ze pop-upmeldingen ondersteunen. Dit betekent dat marketeers waardevolle, contextuele en gepersonaliseerde informatie naar hun consumenten kunnen sturen met een simpele één-klik-functie. Hierdoor wordt de communicatiekloof tussen marketeers en klanten verkleind en neemt het gevoel van loyaliteit en vertrouwen aanzienlijk toe.

Stimuleer delen en opnieuw betrokken zijn

Door PWA’s voor sociale media te gebruiken, kunnen marketeers de klantbetrokkenheid vergroten. Marketeers kunnen pop-upmeldingen verzenden om met mensen te communiceren en die mensen te belonen als ze klanten zijn. PWA’s gebruiken de functies van uw apparaat zoals camera, GPS en gezichtsherkenning om klanten geïnteresseerd te houden. Binnenkort worden ook AR en VR geïntegreerd, wat progressieve web-apps nog veelbelovender maakt.

De PWA-strategie van Alibaba resulteerde in een verviervoudiging van de gebruikersbetrokkenheid en een toename van 76% in conversies.

Verhoogde winstgevendheid

De kosten voor het ontwikkelen van progressieve web-apps zijn veel lager dan de kosten voor het ontwikkelen van native apps. Deze informatie is vooral handig als u een startende of kleine onderneming bent.

Bedrijven zoals Forbes en Aliexpress hebben verbeteringen gezien in conversiepercentages en ROI. De gemiddelde stijging van de conversieratio’s voor mobiele gebruikers is ongeveer 38%. Dit betekent dat ongeveer $ 1,8 miljoen extra inkomsten per jaar voor retailers maar liefst $ 5 miljoen per jaar is.

De meesten van ons gebruiken Twitter PWA zonder te beseffen dat het eigenlijk een progressieve webapplicatie is. Twitter Lite is de PWA-versie van het sociale Twitter-netwerk. Dat gezegd hebbende, zag Twitter een toename van 65 procent in paginabezoeken en een daling van 20 procent in bouncepercentages. Met de toename van gebruikersbetrokkenheid werd de ROI uiteindelijk verbeterd.

Daarom is een van de belangrijkste uitdagingen waarmee marketeers voor sociale media worden geconfronteerd, de ROI van sociale media. Met PWA kan dit probleem effectief worden opgelost.

Een ander voordeel van progressieve webapps is dat ze een zeer laag gegevensverbruik hebben in vergelijking met native apps, maar toch sneller browsen. Gebruikers zullen op dergelijke applicaties letten vanwege de lagere kosten, prestaties en compatibiliteit. Dit zal uiteindelijk de merkbekendheid vergroten en de verkoop verbeteren.

Verhoog de conversies

Meer dan de helft van de gebruikers kan geen apps installeren van sociale netwerken en andere online banners. De PWA hoeft niet te worden geïnstalleerd, tenzij de gebruiker dit graag wil. In dit geval kan de PWA eenvoudig worden geïnstalleerd door op de knop “Toevoegen aan startscherm” te klikken. Dit betekent dat de gebruiker de applicatie direct kan installeren en kan communiceren met de functies ervan; dit verhoogt het conversiepercentage en de verkoop voor uw website.

Gevolgtrekking

De nieuwste tools en technologieën hebben progressieve webapplicaties mogelijk gemaakt om een ​​soepele en naadloze gebruikerservaring te bieden. Als je een andere tactiek hebt geprobeerd om conversies van socialemediamarketing te stimuleren, overweeg dan om een ​​PWA te gebruiken. Gezien de bovengenoemde voordelen is er geen reden om te twijfelen aan de mogelijkheden van progressieve webapplicaties. Deze nieuwe technologie opent echt nieuwe perspectieven voor u en uw klanten.

 instagram for b2b

https://marketingbook.shop/

Comments are closed.