Een blog is een perfect voorbeeld van de mogelijkheden van SEO. Zoekmachines zijn dol op dynamische sites en laat een blog met wekelijks nieuwe content dat nou bij uitstek zijn. Stel: je bent een tekstschrijver uit Den Haag en je blogt over je schrijfwerk. Door te bloggen trek je klanten aan omdat je zoekwoorden die voor hen belangrijk zijn op een vloeiende manier gebruikt in je tekst. Tekstschrijver Den Haag blogt over Haagse actualiteiten, bijvoorbeeld.
Bloggen als netwerk Mensen die je blogs waarderen zijn belangrijk. Ze delen en verspreiden wat je schrijft, waardoor je automatisch meer bezoekers zult krijgen. Wanneer je je lezers de mogelijkheid geeft reacties te geven op je blogs ben je slim bezig en ook wanneer je Seo teksten laten schrijven met een tekstschrijver den haag. Zo creëer je verbinding met je doelgroep waardoor mensen eerder geneigd zijn bij jou te kopen en niet bij een ander. Het nadeel van Social Media is dat het vaak tijdelijke hypes zijn. Wanneer jij blogt zorg je voor onafhankelijkheid van deze mediahypes, want je vaart je eigen koers met je blog.
Bloggen is verkopen Met een goede blogtekst kun je de koper verleiden. Ze hebben het product al uitgebreid bekeken in je webshop maar twijfelen nog. Ze willen wel kopen maar hebben nog een drempel. Ze moeten nog even de streep over worden getrokken. Dit is precies wat je met een blog kunt doen. Wanneer de koper een verhaal over het product leest dat tot de verbeelding spreekt zien ze het ineens echt in hun handen. Als je autogadgets verkoopt moet de koper het in zijn eigen auto zien. Je neemt zo het laatste stukje twijfel weg, want natuurlijk wil hij nu dat gave stuk techniek hebben.
Bloggen is niet makkelijk Het is best moeilijk en tijdrovend om telkens content af te leveren die voor je klanten aantrekkelijk is. Een blog vraagt om een investering in tijd. Je zult door middel van trial en error moeten ontdekken wat werkt en wat niet werkt wanneer je kiest voor het schrijven van een blog. Zorg dat je haalbare doelen stelt. Het schiet zijn doel voorbij als je door tijdgebrek niet voor kwalitatieve content kunt zorgen. Kies dan liever voor een lagere frequentie van je blogteksten. Beter eens per maand een goede inhoudelijke tekst dan wekelijks blogs die tegenvallen. |
https://www.textmakelaar.nl/ |